Zon, Zee, Strand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rianne - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Strand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rianne - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Strand

Door: LoveLiveRose

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik kwam op een vrijdag aan. Bleef slapen bij de vrouw die mij geholpen heeft met deze reis in te plannen aangezien het twaalf uur was en mijn huisgenoten waarschijnlijk allemaal gezellig de hort op. Das geen goed idee om dan doodmoe binnen te komen. Want ik was kapot. Mijn kont deed pijn van al dat zitten. Ik had geen zin meer. Ik had eigenlijk alleen maar zin in een goed, zacht bed en slapen.

Dus toen ik in haar huis aankwam. Ben ik me even wezen opfrissen en meteen gaan slapen.

De volgende dag was het dan zo ver. De echte ervaring om in Zuid Afrika te zijn. Ik had prima geslapen. Was ook niet verbaasd wakker geworden met de vraag: Waar ben ik?
Nee ik wist het allemaal nog prima. Na een goed stevig ontbijtje, de winkels even bekeken en mijn eerste eigen boodschapjes gekocht. Super grote winkel en dan maar nadenken over wat je allemaal wil hebben of wat je allemaal nodig hebt. Niet te vergeten geld op te halen voor de huur, ook belangrijk. En zo kwam ik dan rond de middag aan bij mijn studentenhuisje. Spannend~!

Niet iedereen was thuis, maar mijn roommate gelukkig wel. Super aardig en we hebben ons eigen privé badkamertje. De rest van de huisgenoten mogen lekker drie delen. En dat zijn veel huisgenoten. Wel geteld negen. Maar het past allemaal prima. Vijf meiden en zes jongens in totaal. Super spannend, mijn eerste op-mezelf-woon-gevoel was er alleen nog niet.

Ik was er net om half een toen mijn huisgenoten eigenlijk van plan waren naar een kitesurfwedstrijd te gaan. Ik heb het maar afgewezen. Ik was moe, wilde mijn spulletjes lekker opbergen en ga zo maar door. Ze zijn pas 's avonds thuisgekomen maar dat was allemaal hartstikke prima want dan kon ik mooi even wennen aan alles hier en op verkenning. Als ik nou maar een sleutel had. Ik heb me anders prima vermaakt.

Ik heb daar prima geslapen, mijn bed is echt super relaxed. Twee kussens net als thuis en dus die privé badkamer, wat een luxe allemaal.
In de middag ben ik met zes van mijn huisgenoten naar het strand. Het waaide wel super hard maar je moet wat wil je het witte strand en de blauwe zee zien op je tweede dag. Uiteindelijk na heel veel verwaaid te zijn en zand mee te slepen in onze oren, wenkbrauwen, zwempakken, bikini's en zwembroeken zijn we opzoek gegaan naar een restaurantje om wat te drinken en uiteindelijk te eten. Wat een geweldige dag was dat.

  • 16 Februari 2015 - 21:27

    Karin Thijn:

    Leuk al zo snel wat van je te horen. Veel plezier en succes, ik kijk al uit naar je volgende verslag! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Waka Waka - This time for Africa~ For Five Months Africa, here I come.. Here I am.

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 2022

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Eleven uur vliegen: een recept voor

Landen bezocht: